Där satt den...

Satt i lugnan ro o filosoferade över om det inte var lite i ljusaste laget för grisarnas känsliga smak när det plötsligt började knaka lite lätt en bit bort i skogen... Först knäcktes enstaka grenar på håll men i takt med att ljudet kom närmare ökade de i styrka o till sist trodde jag att någon hyrt in Kanons D9 till någon ny experimentaverkning. Ut ur snåren trillade en samling ligister ur den större skolan. Fick upp bössan och började peka men alla stod i en enda flock runt tjärträdet o gottade sig. Efter lite slagsmål och hårda ord spred de sig lite runt trädet och jag fick en perfekt sida på en galt. 8*57an talade sitt tydliga språk o grisarna for åt alla håll och inte en skymt syntes av min lilla galt. 

Innan jag hade Nicke skulle jag blitt lite tråkad av det faktumet men nu åkte bara selen på och Nicke sattes på spåret. Han gjorde ett par avstickare runt åtlen tills han kom på rätt spår. Det märks ganska så tydligt när han är rätt på det då han går upp på bakbenen och hoppar som en känguru. Efter 30meter låg min lilla galt:)

Gubben med traktor och Curre ringdes in och i ett nafs va grisen bärgad o hängde uppe hos Skånska Vilt. 137kg tung och ett par fina betar :)

                  

                         

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var en fin nasse

2009-12-01 @ 17:25:00
URL: http://trucker.blogg.se/
Postat av: Róza László

Gyönyörü szép Vadmalac ehez csak gratulálni lehet!!!

2009-12-07 @ 19:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0